FOTOGRAFIJA.BA | Blog
Fotografija.ba na facebook-u Fotografija.ba na twitter-u Fotografija.ba na Google+

Izložba fotografija Zlatana Kurte – “Ekstremi”

Datum i vrijeme objave: 29. Maj 2015. u 16:17 Kategorija: Vijesti Autor: Haris Čalkić

Zadovoljstvo nam je pozvati vas na otvaranje izložbe fotografija autora Zlatana Kurte, jednog od rijetkih domaćih umjetnika koji se bavi tematikom sportske i akcione fotografije. Ovo je njegova druga, ali proširena postavka izložbe pod imenom “ekstremi”, koja u prvi plan najprije stavlja domaće atlete koji se bave različitim, ekstremnim, avanturističkim i kod nas marginaliziranim sportskim aktivnostima, ali uključuje i druge profesionalne sportiste.

Ideja “Ekstrema” na drugačiji i kreativan način ukazuje na to da ekstremno i adrenalinski nabijeno ne znači i opasno po život, te da i ova domaća scena treba punu podršku svakog pojedinca, ali i lokalnih zajednica u izgradnji brdsko-biciklističkih staza i parkova, snowboard i skate parkova, umjetnih stijena za penjanje, motocross staza, sportskih centara, ali i drugih popratnih događaja ovog tipa.
Izložba će se održati 03.06 u prostorijama kina Kriterion sa početkom u 19:00h.

Za ugodnu muzičku podlogu biže zadužen Zlijay aka Mixmaster Zle.

Dobro došli!

Autor: F.ba

REPORTAŽA: Zaboravljena tradicija – Rekonstrukcija Isa-begovog hamama

Datum i vrijeme objave: 25. Maj 2015. u 21:00 Kategorija: Info, Reportaže Autor: F.ba

Isa-begov hamam je prvi put spomenut u Isa-beg Ishakovićevoj vakufnami iz 1462. godine, što ga čini i najstarijim javnim kupatilom u Sarajevu. Bio je izgrađen pored Careve džamije, a koncipiran kao dvostruko kupatilo. Tokom vremena hamam je više puta bio oštećen požarima i poplavama, da bi 1889. godine bio srušen i dvije godine kasnije na tom mjestu bilo izgrađeno novo moderno kupatilo koje je projektovao arhitekt Josip Vancaš.

To je objekat koji mi danas poznajemo, a njegova veoma važna karakteristika je pseudo-maurski stil koji je arhitekt upotrijebio u dizajniranju, kako detalja enterijera tako i fasade. Ovim se vidi njegovo nastojanje da funkciju objekta, koji je na ove prostore došao sa istoka, poveže sa arhitektonskim izražajem.

Objekat se sastoji od spratnog centralnog bloka kvadratnog oblika i dva bočna prizemna krila pravougaonog oblika. Na prizemnoj etaži su bile smještene sve prostorije za kupanje.

U vrijeme kada je izgrađen, hamam je bio veoma napredan i moderan, i to ne samo u dizajnu i arhitektonskom stilu već i u raznolikosti sadržaja koje je pružao, a i u samoj prostornoj organizaciji. U arhitektonskom oblikovanju pojedinih prostorija, arhitekt se oslanja i na arhitektonske elemente tradicionalnog turskog hamama, pa je tako topli bazen smješten u oktogonalni prostor sa polukružnim nišama i pokriven je kupolom, a i prostorije turskog kupatila su po uzoru na tradicionalni, presvođene polukružnim svodom i kupolom.

Neadekvatnom rekonstrukcijom u prošlosti ornamentacija fasade je izgubljena, a nažalost ne postoje ni nacrti originalne fasade. Ali iste godine kada i hamam, Josip Vancaš projektuje još jedan objekat u pseudo-maurskom stilu, Ajas pašin dvor (hotel Central) čija ornamentacije fasade je očuvana u izvornom obliku. Na oba objekta arhitekt koristi sličnu kompoziciju fasade, pa postoji i velika vjerovatnoća da je na oba objekta koristio i istu floralnu i folijarnu ornamentaciju – zapisala je Anida Krečo-Mujanović.

Klikom na fotografiju otvarate reportažu

Klikom na fotografiju otvarate reportažu

Reportaže na portalu Fotografija.ba se objavljuju svaki drugi ponedjeljak, a sve sa ciljem promovisanja kvalitetnih fotopriča. Medijski partner fotoreportaža je najčitaniji portal u BiH – Klix.ba koji također prenosi ovaj sadržaj.

Sponzor reportaža je Canon Bosna i Hercegovina, a sve do sada objavljene reportaže pogledajte OVDJE.

Ukoliko želite da objavite priču u ovoj rubrici, pošaljite upit na info@fotografija.ba

Autor: Dejan Djuric

Produžene prijave na fotokonkurs “Kultura i kulturne institucije Općine Centar Sarajevo”

Datum i vrijeme objave: 19. Maj 2015. u 07:48 Kategorija: Info, Vijesti Autor: Dejan Djuric

JU Centar za kulturu Sarajevo i portal Fotografija.ba zajednički realizuju projekat ”Kultura i kulturne institucije Općine Centar Sarajevo”.

Cilj ovog projekta jeste potaknuti mlade ljude da se bave fotografijom i da poboljšaju svoju medijsku pismenost. Osim poboljšanja fotografskih tehnika mladi će imati priliku učiti o kulturno-historijskoj baštini Općine Centar. Predavanja profesionalnih fotografa će im pomoći da steknu osnovna saznanja o fotografiji kao mediju i time prošire svoje obrazovanje. Izložbom radova afirmišremo mlade umjetnike i podstičemo na daljnji rad.

Tema konkursa je “Kultura i kulturne institucije Općine Centar Sarajevo”. Tema obuhvata kulturne običaje i manifestacije (festivali, koncerti, okupljanja) te građevine od značaja za kulturu (Narodno pozorište, Kamerni teatar 55, Akademija likovnih umjetnosti, Akademija scenskih umjetnosti, SARTR, Pozorište mladih, itd.).

Prijave na konkurs su produžene do 31.05.2015. godine,  a mogu se prijaviti  svi srednjoškolci sa područja Općine Centar. Žiri sastavljen od urednika portala Fotografija.ba i predstavnika JU Centar za kulturu ‘Sarajevo‘‘ će odrediti 30 najboljih fotografija, kao i pobjednike konkursa. Nagrade za tri najbolje fotografije su 300, 200 i 100 KM.

Proglašenje pobjednika i otvaranje izložbe najboljih 20 fotografija planirano je 7-14 dana nakon završetka konkursa. Izložba će biti postavljena u Centru za mlade Gorica (Avde Jabučice 52). O datumu otvaranja izložbe učesnici će biti naknadno obavješteni.

Pokrovitelj projekta je Općina Centar Sarajevo, a projekat realizuju JU Centar za kulturu ‚‘Sarajevo‘‘ i portal Fotografija.ba

PRIJAVI SE

Izložba fotografija: “Zaboravljena tradicija – Rekonstrukcija Isa-begovog hamama”

Datum i vrijeme objave: u 07:47 Kategorija: Vijesti Autor: Haris Čalkić

Izložba arhitektonskih fotografija pod nazivom “ZABORAVLJENA TRADICIJA – Rekonstrukcija Isa-begovog hamam” autorice Anide Krečo – Mujanović će biti izložena u okviru pete manifestacije Dani vakufa u BiH 2015, a realizovana je suradnji sa Vakufskom direkcijom Islamske Zajednice u Bosni i Hercegovini i Generalnom direkcijom vakufa Vlade Republike Turske.

Otvorenje izložbe je u srijedu 20. maja 2015., u prostorijama Isa-begovog hamama, u 17:00 sati. Izložba se može pogledati do 22. maja.

Autorica o izložbi:

Svjedoci smo da je grad Sarajevo iz više razloga izgubio svoj prepoznatljiv identitet, pa čak i neke višestoljetne tradicije. Postavlja se pitanje da li revitalizacija jednog objekta visoke historijske i arhitektonske vrijednosti, koji u isto vrijeme svojom funkcijom predstavlja veoma bitnu tradiciju, se može razmatrati kao jedan način vraćanja  identiteta. Grad bi dobio nazad jedan stari zaboravljeni dio svoje historije, a uspomene mnogih ljudi bi bile revitalizirane. Veoma objektivno mogu tvrditi da je tokom vremena ovaj objekat bio nepravedno zanemarivan. Generacije sarajlija su namjenu ovog objekta mogli znati samo po jednostavnom natpisu “Gradsko kupatilo”, objekat je vremenom postao nevidljiv, a svima se nalazio pred očima. A tokom svih tih godina, nekad veoma njegovana tradicija hamama i kupanja, postala je zaboravljena, iako je u BiH, kao dijelu bivšeg Otomanskog carstva, bila veoma jaka među svim građanima, bez obzira na njihovu religiju ili spol.

Kroz svoju historiju, grad Sarajevo je imao sedam hamama od kojih samo dva još uvijek postoje. Jedan je Gazi Husrev-begov, koji je 2002. godine obnovljen, kada mu je promijenjena i osnovna funkcija. Drugi je Isa-begov hamam, koji je takođe iz ekonomskih razloga djelomično morao promijeniti svoju namjenu, te je prvenstveno postao hotel, ali srećom jedan dio objekta je zadržao svoju izvornu funkciju.

S obzirom da je ovaj objekat već duži niz godina zaokupljao moju pažnju, smatrala sam da bi foto-dokumentovanje njegove obnove bilo od velike važnosti, kako za struku tako i za ljude koji su nekad posjećivali ovaj hamam. Dobila sam priliku da i drugima pokažem vrijednost ovog objekta, da ga napokon vide i da se prisjete zaboravljene tradicije. Tokom dvije godine rekonstrukcije, ja sam 65 puta fotografisala napredak radova, nastalo je preko 3500 fotografija, a jednim njihovim dijelom sam nastojala vjerodostojno prikazati projekt i tok rekonstrukcije.

 

Deset godina seminara Fotosofia

Datum i vrijeme objave: 15. Maj 2015. u 09:59 Kategorija: Info, Vijesti Autor: Haris Čalkić

Fotosofia je po mnogočemu jedinstven seminar na prostorima regije, ali i šire. Mogućnost da se u sedam dana nauči mnogo prepoznatljivost je ovog seminara koji već deset godina uspješno vodi poznati fotograf Damir Hoyka. Redakcija našeg portala je dvije godine imala priliku da bude gost i ono što je ključ uspjeha je Hoykin beskompromisni stav da seminariste gurne u vatru, da ih stavi pod pritisak i jako brzo navikne na prilike koje vladaju u svijetu komercijalne fotografije i reklamne industrije. Osim toga, svoje znanje i resurse nesebično dijeli sa svim polaznicima seminara (koji je besplatan). U situaciji kada se kulturne institucije zatvaraju i budžeti režu, zaista je za svaku pohvalu ustrajnost i predanost u organizovanju ovog jedinstvenog fotografskog događaja. U nastavku vam donosimo kratak razgovor sa Hoykom i fotografije sa proteklih devet izdanja Fotosofie.

Damir Hoyka

Damir Hoyka

“Lavina se zakotrljala i više nije bilo izbora” izjavili ste u najavi desete godišnjice seminara. Koliko je teško u prilikama koje vladaju na našim prostorima održati takvu dosljednost i pri tome pokloniti polaznicima nešto što je besplatno?

Generalno mislim da je velik izazov realizirati bilo kakav kulturni projekt u okruženju u kojem su mediji nažalost tržišno prisiljeni čak ukidati rubrike za kulturu. Ako još k tome dodamo da je Fotosofia seminar, projekt edukacijske prirode, izazov je još i veći. No, ako sam uvjeren da je neki projekt kvalitetan, navikao sam funkcionirati na način da ne tražim razloge zašto ga se ne može realizirati, već načine na koji ga ipak mogu realizirti. U tom smislu, u organizaciju svakog novog seminara ulazim s rizikom da ću ga morati izfinancirati vlastitim sredstvima, a tek nakon što je osnova seminara dogovorena, krećem tražiti partnere koji su spremni uključiti se u seminar. Do sada se pokazala ispravna moja pretpostavka da i u doba najvećih zanimarivanja kulture mora postojati netko s dugoročnim razmišljanjima koja nadilaze sistem ‘trenutna korist bez obzira na dugoročnu štetu’. Nekako uvijek dođem u kontakt s pojedincima i kompanijama spremnima uključiti se u projekt kojime otkrivamo, osnažujemo i promoviramo kreativne ljude željne napretka. Rekao bih da je to ujedno i ideja koja nadilazi ovaj specifični seminar i šalje poruku da bez potpore kreativnim umovima bilo koje vrste nema napretka.

Interesantan je i odabir seminarista, uglavnom je to kombinacija profesionalaca i amatera. Ono što smo imali prilike vidjeti je da dosta polaznika poslije ode u profesionalne vode, nadogradi stil, na neki način doživi preobražaj, da li je to u stvari najveća kvaliteta seminara, pažljivi odabir polaznika?

Na seminaru se trudim polaznicima osigurati maksimalno kvalitetne uvjete za sedmodnevno uranjanje u svijet profesionalne fotografije. Većina fotografija koje snime na Fotosofiji namijenjena je objavama, što znači da seminaristi dobivaju stvarno iskustvo rada za klijenta – s rokovima, standardima tehničke kvalitete i ispunjenjem klijentovih očekivanja. Naravno, ovdje imaju tampon zonu u kojoj moji asistenti i ja korigiramo njihove eventualne propuste, no klijent je stvaran. Stoga, nakon što ih ‘podesimo’ da mogu producirati fotografije koje zadovoljavaju klijente, ne čudi da priličan broj seminarista počne razmišljati u smjeru profesionalizacije ili barem posvećenijeg bavljenja fotografijom.

Šta mora imati jedan budući Fotosof?

Teško je reći matematičkom točnošću, no važni momenti su kvalitetan temelj izražavanja putem fotografije, karakter ugodan za rad u grupi, zainteresiranost za ozbiljnije bavljenje fotografijom…

 Poruka fotografima koji su se prijavili a nisu ušli u selekciju? Neki savjet za narednu godinu?

Osnovna poruka je – nemojte razmišljati na način ‘Nisam dovoljno dobar/ra.’ jer se to često pokazalo netočno. Razmišljajte na način da prijavom na natječaj nemate što izgubiti, jedino možete dobiti jedno novo iskustvo koje će vam dobro koristiti, ako ne za ovu sezonu Fotosofije, onda za neku od idućih. Već prijavom na natječaj i postavljanjem profila na stranicu www.fotosofia.info počinje komunikacija kojom zainteresirani počinju upoznavati naše razmišljanje i ljude uključene u Fotosofiju.

Prijave su otvorene do 20.5.2015, a sve informacije su dostupne na ovom LINKU.

U nastavku pogledajte fotografije sa proteklih devet izdanja seminara, a kompletne galerije sa proteklih sezona se nalaze na linku http://www.fotosofia.info/AtmosferaList.aspx

Autor: F.ba

REPORTAŽA: Atina u mojim očima

Datum i vrijeme objave: 12. Maj 2015. u 21:00 Kategorija: Info, Reportaže, Vijesti Autor: F.ba

Atinu, onakvu kakva je bila, onakvu kakva jeste i onakvu kakva će biti oslikavaju njeni građani. Ljudi koji udišu vazduh koji lebdi između drevnih građevina, ljudi kojima je Atina kuća, a ne turistička atrakcija. Ljudi koji će vam uvijek pokloniti osmijeh, a u čijim očima ćete vidjeti mnogo više od blještave priče o srebrnoj prestonici. Ljudi koji nose svoj teret ponosno u tom velikom turističkom gradu i na čijim licima se ocrtava pravi život – zapisao je u svojoj reportaži Dejan Đurić.

Klikom na fotografiju otvarate reportažu

Klikom na fotografiju otvarate reportažu

Reportaže na portalu Fotografija.ba se objavljuju svaki drugi ponedjeljak, a sve sa ciljem promovisanja kvalitetnih fotopriča. Medijski partner fotoreportaža je najčitaniji portal u BiH – Klix.ba koji također prenosi ovaj sadržaj.

Sponzor reportaža je Canon Bosna i Hercegovina, a sve do sada objavljene reportaže pogledajte OVDJE.

Ukoliko želite da objavite priču u ovoj rubrici, pošaljite upit na info@fotografija.ba

Autor: Dejan Djuric

Izložba fotografija “Duša, krhka građevina” Aide Redžepagić

Datum i vrijeme objave: u 09:20 Kategorija: Vijesti Autor: Dejan Djuric

U organizaciji Fondacije Hastor i Udruge HelpBalkans u Sarajevo održat će se izložba “Duša, krhka građevina” 14.5. (četvrtak) u Mojoj Banci Sarajevo na 7. spratu s početkom u 19 sati.

Riječ je o izložbi humanitarnog karaktera koja će uz portrete žrtava poplava BiH predstaviti i dokumentarne prizore zabilježene kamerom Aide Redžepagić. Fotografije su nastajale u periodu od godinu dana u različitim gradovima u BiH.

14.05. je tačno godinu dana od prvog vala poplava u Bosni i Hercegovini i baš na taj datum želimo pokazati da postoje porodice kojima je pomoć još uvijek potrebna. Izložba će stoga biti i humanitarnog karaktera i održat će se tiha aukcija na kojoj će gosti uz diskreciju moci pomoći porodicama kojima je pomoć još uvijek potrebna.

Ovakva izložba je veoma uspješno održana u Srbiji gdje je fotografije radio Marko Nadj i u Hrvatskoj gdje je fotografije radila fotografkinja Dolores Juhas. Nakon Zagreba, Beograda i Sarajeva, izložba će biti prikazana i u New Yorku s izborom najboljih portreta iz Hrvatske, Srbije i BiH.

Martina Čuljak, koja je pokrenula organizaciju Help Balkans je dobitnica mnogih nagrada za altruizam, izmedju ostalog nedavno dobila nagradu Građanka Evrope 2014. koju Evropski parlament dodjeljuje pojedincima koji su kroz godinu postigli izniman uspjeh.

Ova izložba simbolizirat će završetak projekata Fondacije Hastor, “Srcem za BiH”, koji je kroz svoj rad obnovio 250 stambenih jedinica i pomogao 5000 ljudi na poplavljenim područjima, te Udruge HelpBalkans koja je kroz svoju inovativnu platformu predstavila lične priče brojnih porodica u Hrvatskoj, BiH i Srbiji, te spojila više od 800 ljudi i poduzeća sa pogođenim porodicama u sve tri države.

Autor: F.ba

Izložba poznatog reportera Ron Haviva u Sarajevu

Datum i vrijeme objave: 11. Maj 2015. u 07:57 Kategorija: Vijesti Autor: F.ba

Slavni američki fotoreporter Ron Haviv otvorit će samostalnu izložbu fotografija “Blood and Honey: A Balkan War Journal” (Krv i med: dnevnik balkanskog rata) u sarajevskoj Galeriji 11/07/95.

Izložba “Blood and Honey: A Balkan War Journal” prati raspad Jugoslavije; od rušenja Vukovara preko rata u Bosni do sukoba krajem devedesetih na Kosovu, te istražuje mjesto običnog čovjeka, pojedinca u krvavom vrtlogu historij

Neke od njegovih najpoznatijih fotografija iz rata u BiH su nastale u Bijeljini tokom zločina Arkanovih paravojnih jedinica, u logoru Omarska, u opkoljenom Sarajevu, Vukovaru.

Izložbu će otvoriti, osim samog fotografa Ron Haviva, Sonja Biserko, osnivačica i predsjednica Helsinškog odbora za ljudska prava u Srbiji i Ivo Komšić, gradonačelnik Sarajeva. Termin svečanog otvaranja izložbe je 19,00, nakon čega će se izložba moći pogledati svaki radni dan od 10,00 do 18,00 .

Ron Haviv je nagrađivani fotoreporter, nominiran za nagradu Emmy i suosnivač foto agencije VII, posvećene dokumentovanju sukoba i podizanju svijesti o pitanjima ljudskih prava širom svijeta.

Tokom posljednje tri decenije, Haviv je pokrivao više od 25 sukoba u preko 100 različitih zemalja svijeta. Njegov rad na Balkanu, koji obuhvata više od decenije sukoba, korišten je kao dokazni materijal u optužnicama i presudama ratnim zločincima pri Međunarodnom Tribunalu u Haagu. Bivši predsjednik Sjedinjenih Američkih Država, H.W. George Bush, naveo je Havivove potresne fotografije nasilja u Panami kao jedan od razloga američke intervencije 1989. godine.
Alison Morley, teoretičarka i urednica fotografije, dala je kratki osvrt na Havivovu izložbu i pri tome istakla sljedeće: “Novinari danas oblikuju našu sliku svijeta. Svaka vizuelna odluka koju fotograf napravi značajna je; ono čemu on dozvoljava ili ne dozvoljava da uđe u kadar može biti otkrivajući djelić historije. Mi smo civilizacija koja je označena ovim odlukama; Haviv ne zaboravlja ovu činjenicu i vaga svaki klik fotoaparata.”

REPORTAŽA: Život na jugu Rumunije

Datum i vrijeme objave: 27. April 2015. u 21:00 Kategorija: Info, Reportaže Autor: Haris Čalkić

Nekoliko decenija unazad, stanovnici većine sela i zaseoka Južne Rumunije žive u tami. Rađaju se i odrastaju u neljudskim uslovima kakvi se vide samo na dokumentarnim filmovima o Južnoj Africi. Dobrodošli u Europsku Uniju. Na jug Rumunije, nekoliko kilometara od granice sa Bugarskom, uz sami Dunav, zaputio sam se na poziv kolege s posla, velikog humanitarca. Cilj samog puta bio je odnijeti zalihe hrane za 100 do 150 porodica i dokumentovati njihov život.

Nakon nekoliko sati provedenin u prvom selu, stekao sam osjećaj da se nalazim u nekom u Kusturicinih filmova. Kao da je vrijeme stalo. Jedini prevoz koji se koristi su još uvijek konjska kola, djeca trče između kuća, a stariji su u specifičnim nošnjama i sjede satima ispred kuća. Odmah po dolasku sam upoznao Juan-a koji je rado pristao da mi pokaže selo. Iako je Juan pričao i objašnjavao čija je koja kuća sve vrijeme, za tih dvadesetak minuta sam razumio samo par riječi jer ne razumijem rumunski jezik, a ni njemu engleski, njemački ili bosanski nisu znani. Prva porodica koju smo obišli je šestočlana. Od četvero djece jedno je novorođenče. Vodu nemaju, žive od poljoprivrede na koju se ne mogu osloniti zbog neplodne zemlje.

Tužna činjenica je to što je veoma mnogo djece zbog nedostatka bolnica i neodržavanja higijene bolesno. Nakon obilaska desetak porodica, jednostavno više nisam bio u stanju da fotografišem taj dan. (Romania2015-38.jpg, Romania2015-27.jpg). Religija je također stvar koja me iznenadila u tim krajevima, pozitivno. U sve tri improvizovane crkve u kojima sam bio odaziv ljudi se činio velikim. Mise su sadržavale tri stvari: govor pastora, iscjeljivanje bolesti i njihovu narodnu muziku u pauzama. (Romania2015-18.jpg)

U nekim dijelovima počele su da izniču i kuće sagrađene na donacijama Austrije i Njemačke ili finansirane od strane rijetkih lokalnih stanovnika koji su sezonski radnici u Španiji. Četiri dana koja sam proveo tamo su mi se činila mnogo dužima. Još uvijek sam pod jakim utiscima i izmiješanim osjećanjima. Trenutno je u toku skupljanje novih humanitarnih sredstava i planiranje ponovnog odlaska, možda u neki drugi kraj Europe – zapisao je u reportaži Ermin Čeliković.

Klikom na fotografiju otvarate reportažu

Klikom na fotografiju otvarate reportažu

Reportaže na portalu Fotografija.ba se objavljuju svaki drugi ponedjeljak, a sve sa ciljem promovisanja kvalitetnih fotopriča. Medijski partner fotoreportaža je najčitaniji portal u BiH – Klix.ba koji također prenosi ovaj sadržaj.

Sponzor reportaža je Canon Bosna i Hercegovina, a sve do sada objavljene reportaže pogledajte OVDJE.

Ukoliko želite da objavite priču u ovoj rubrici, pošaljite upit na info@fotografija.ba

Autor: Dejan Djuric

Postanite polaznik fotoseminara Fotosofia 10

Datum i vrijeme objave: 23. April 2015. u 08:03 Kategorija: Info, Oprema, Vijesti Autor: Dejan Djuric

Fotosofia, besplatni sedmodnevni seminar za naprednu fotografiju pod vodstvom Damira Hoyke, ove godine slavi 10 godina!

‘Iznimno sam ponosan što idemo i desetu sezonu. Kroz ove godine, kroz seminar je prošlo 135 talentiranih ljudi. Mnogima je upravo Fotosofia pomogla da u sebi pronađu okidač i postanu vrsni fotografi koji samostalno rade u magazinima, održavaju izložbe i dobivaju vrijedne i prestižne nagrade. Ponosan sam također što imamo i jednu malu zajednicu fotografa koji su nakon seminara uspješno upisali studij snimanja na zagrebačkoj Akademiji dramskih umjetnosti. A najviše me veseli što je stvorena mreža ljudi koji i nakon što seminar završi, rade i uče jedni od drugih i što je najvažnije – dobro se zabavljaju’, rekao je Hoyka koji je prvu generaciju pokrenuo, kako kaže, jer je vjerovao da se vrijeme gorišnjeg odmora može pretvoriti u nešto drugima korisno, a i svima zabavno: Lavina se zakotrljala i više nije bilo povratka – zaključuje Hoyka.

Vijest za koju vjerujemo da će razveseliti sve ljubitelje fotografije je da možete besplatno preuzeti, downloadom sa www.fotosofia.info, u print kvaliteti više od 50 fotografija koje vam povodom jubileja poklanjaju seminaristi proteklih Fotosofija i Hoyka.

A odabrane seminariste ove godine očekuje intenzivan tempo ispunjen teoretskim i praktičnim fotoaktivnostima. Uz predavanja Hoyke i drugih stručnjaka, seminaristi će se imati priliku usavršavati u reportažnoj, modnoj i umjetničkoj fotografiji, u asketskim produkcijskim uvjetima pokušat će osvojiti medalju FOTOkreativac, a snimat će i modni editorijal.

Niti na ovom seminaru neće izostati najatraktivniji dio – snimanje portreta celebrityja, teme čijoj su realizaciji pomogla mnoga poznata imena – Rene Bitorajac, Zuhra, Boris Mirković, Zoran Predin, Barbara Kolar, Maja Vučić i mnogi drugi. Ove godine Fotosofia će, među ostalima, ugostiti i frontmena legendarne beogradske grupe Električni orgazam Srđana Gojkovića-Gileta.

‘Veselim se što ću ove godine stati pred objektiv Hoykinih seminarista. Prema onome što sam čuo, u samo dva sata pozirat ću nizu fotografa, što do sada još nisam iskusio. Sudeći po iskustvima mojih prethodnika, poput Davora Gopca i Enisa Bešlagića, bit će to prilika da sam sebe vidim u nekom novom svjetlu’, rekao je Gile, koji na Fotosofiju dolazi u organizaciji zagrebačke Tvornice kulture.

Natječaj, kojim će biti odabrano 15 seminarista, otvoren je do 20. svibnja 2015. Seminar će se održati pod pokroviteljstvom tvrtke Epson i Raiffeisen banke u Termama Tuhelj od 21. do 28. lipnja 2015. godine. Kako se prijaviti možete pročitati na www.fotosofia.info

Na istoj web stranici objavljen je i natječaj ‘Fotosofia 10 FOTOmodel’ za fotomodele, make up artiste, frizere, stiliste i modne kreatore – suradnike na snimanju modnih fotografija Fotosofije 10.

© FOTOGRAFIJA.BA 2008 - 2015 // Best of F.ba // Impressum // Osnovni pojmovi // Pravna pomoć // Uslovi korištenja // Registracija // Marketing // ispod haube WordPress i BuddyPress
Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača. Sve fotografije su isključivo vlasništvo njihovih autora.